+380 44 538-00-06 многоканальный

Інфраструктура електрозарядних станцій. Як це працює і що потрібно знати потенційному власнику станцій



Автор: Пресс-служба Мегатрейд

Все частіше і частіше в розмовах з людьми, в тому числі власниками малого бізнесу, можна почути, що вони готові інвестувати в зарядні станції, розуміють, що за цим майбутнє, але не розуміють як це працює і як на цьому заробити.
Що ж, питання нетривіальні і відповіді на них лежать не так вже глибоко.
Спробуємо пояснити.

Почнемо з того, що тематика електротранспорту і як наслідок зарядної інфраструктури зараз у всіх на слуху. У новинах можна прочитати, що світові автогіганти інвестують десятки мільярдів доларів або євро в перспективні розробки в цій галузі.
Компанія Tesla виходить на нові рубежі у виробництві своїх моделей і обіцяє в найближчому майбутньому пересадити все людство на електромобілі власного виробництва. Тут ми трохи перебільшуємо, але правда не так далека від написаного вище.
Дійсно, всі без винятку світові лідери автовиробництва останнім часом більшу частину своїх доходів інвестують в розробки в області електротранспорту. Про це багато написано і тут докладно зупинятися не будемо.


У найближчі роки вулиці наших міст почнуть масово заповнювати не тільки персональні електромобілі, а й електробуси і служби таксі і комерційний транспорт з перевезень вантажів. Багато компаній в бюджетуванні розвитку своїх автопарків вже пильно дивляться в бік електромобілів.
Звідки така на вигляд раптова увага до цієї тематики?

Все просто – це економічно доцільно для власників і екологічно обґрунтовано для всіх нас разом узятих. Про всі перипетії на ринку нафтопродуктів і скандали, а ля «Дізельгейт» просто промовчимо.
Навколо питання економіки в даний момент розгорається багато суперечок, але мільйони користувачів, які купили цей вид транспорту задоволені і пересідати на колишні види ТЗ не збираються.
Справа в тому, що володіння електромобілем, це якась нова філософія і люди їй переймаються. Смішно? Ні в якому разі.
А коли ця філософія підкріплюється ще й економічною доцільністю, причому досить відчутною – ось тут вибір стає очевидним і виправданим.

Що ж потрібно для того, щоб цей процес розвивався активніше?
Відповідна інфраструктура.


Зараз всі ми, користуючись інфраструктурою АЗК, вважаємо її цілком зрозумілою.
А як ще може бути? Колись, на зорі зародження автомобілів не було ніяких заправних станцій і взагалі нічого не було. Люди крутилися як могли, щоб заправити свій транспорт. Через деякий час, зі збільшенням кількості автомобілів, з'явився і бізнес по заправці.

Так що ж відрізняє той процес від цього?

Та власне нічого. Або не так – не багато.

При зростанні кількості електромобілів в наших містах повсюди почнуть з'являтися зарядні станції. Різниця тільки в тому, що для електрозарядних станцій, на відміну від заправних станцій не потрібні винесені локації. Заряджати електромобілі можна практично скрізь, де є доступ до електричної мережі. Це говорить про те, що кожен з нас може стати потенційним власником зарядних станцій і клієнт на ці станції знайдеться.


Що потрібно знати потенційному власнику мережі зарядних станцій?


Мережа зарядних станцій, це програмно-апаратний комплекс, що складається з самих зарядних станцій і об'єднаний програмним забезпеченням.

На наш погляд, є три основні моменти для впровадження успішного проекту, а саме:

  1. Правильний вибір локації зарядних станцій.
  2. Вибір правильного обладнання, в залежності від обраних локацій.
  3. Вибір програмного забезпечення мережі.

Давайте спробуємо в цьому розібратися детальніше, по пунктам.


Вибір локації.

Як правило, зарядні станції встановлюються в місцях або тривалого перебування власників ТЗ, або їх короткочасних зупинок.

Якщо ми говоримо про тривале перебування власників електромобілів (від 40 хвилин і більше), тоді нам варто відзначити як найбільш ймовірні локації, такі місця:


  • Житлові комплекси
  • Платні парковки
  • Торгово-розважальні центри
  • Торгові центри
  • Бізнес-центри та офісні будівлі
  • Готельні та ресторанні комплекси
  • Комунальні парковки
  • Зони і бази відпочинку і т.д.

Варіантів як бачите маса.

Окремо хотілося б зупинитися на паркінгах житлових комплексів. У найближчому майбутньому паркувальне місце обладнане точкою зарядки стане швидше необхідністю, ніж розкішшю. Зарядні станції, встановлені в паркінгу ЖК, підвищують не тільки привабливість комплексу для клієнтів, але і вартість нерухомості.


При варіантах короткострокових зупинок, варто звернути увагу на:

- АЗК на міжміських трасах.
- Готельні та ресторанні комплекси на тих же трасах і т.д.


У цю групу потрапляють всі місця, де водій ТЗ готовий зупинитися, відпочити і зарядити свій електромобіль. Цей час як правило оцінюється в 40-45 хвилин. Установка зарядних станцій MODE 4 на таких локаціях передбачає затримку власника ТЗ на 30-40 хвилин, за цей час він буде робити покупки в кафе, ресторані або магазині АЗК.

На прикладах житлових комплексів, АЗК, готельних комплексів та ресторанів, можна побачити, що монетизація процесу зарядки може проходити і непрямим методом. Установка зарядних станцій стає і частиною маркетингової стратегії власників.


Вибір правильного обладнання.

ecotap.png

Вище ми розібралися з вибором локацій і тепер саме час вибрати відповідне обладнання. Справа в тому, що зараз виділяють два основних типи електричної зарядки: зарядка змінним струмом (MODE 3) і зарядка постійним струмом (MODE 4).

Середній час зарядки електромобіля від станцій MODE 3 складають 3,5 -4 години.
Для станцій постійного струму - 30 - 45 хвилин.
Так, існує маса нюансів, але в одній статті все не охопиш. Ми говоримо про середні цифри.


Отже, шляхом логічних міркувань, ми приходимо до того, що до першого типу локацій (тривале) нам більше підходять станції MODE 3, для другого типу локацій - MODE 4.
У деяких випадках можлива комбінація станцій.
Просто? Так, нічого складного.

citycharge-mini.jpg

Компанія Мегатрейд є ексклюзивним представником на ринку України таких відомих європейських виробників станцій змінного струму MODE 3, як Ecotap(Нідерланди) і Elinta Charge (Литва). Станції цих виробників відрізняються відмінною якістю, зібрані з компонентів провідних світових виробників, відповідають всім європейським нормам галузі та забезпечать безперебійну роботу інфраструктури в тривалому періоді.


 У сегменті електрозарядних станцій постійного струму MODE 4, наша компанія представляє на ринку станції Delta Electronics (Тайвань) одного зі світових лідерів електротехнічної галузі.

Станції цього виробника відрізняються своїм модульним виконанням, що дозволяє власникам оптимально управляти своїми витратами по володінню зарядної інфраструктурою.
Крім того, ЕЗС Delta прості в обслуговуванні і показали себе в практичному використанні як дуже надійне обладнання.

delta.jpg

І останнє в цьому питанні.
Під час вибору обладнання враховуйте той факт, що зарядна станція від банальної розетки відрізняється принципово іншим рівнем безпеки процесу зарядки.
Обрана вами станція повинна відповідати всім нормам галузі і мати високий індекс відмовостійкості, тобто рівень доступу користувачів до неї повинен бути максимально високим.
Відповідно, станції повинні бути зібрані з якісних компонентів, включаючи корпус станції.
Тут важливо розуміти, що питання сервісного обслуговування станцій буде особливо важливим, оскільки термін служби обладнання розрахований на багато років.


Компанія Мегатрейд пропонує повний комплекс сервісного обслуговування, починаючи з установки станцій і закінчуючи гарантійним і післягарантійним сервісом.
Ми можемо запропонувати різні умови по сервісним контрактами і готові йти назустріч клієнту.


Вибір правильного ПЗ.

Цей пункт не менш важливий, ніж два попередніх. Більш того, саме він надалі буде визначати успішність ваших станцій і мережі в цілому.


Програмне забезпечення має дві сторони.
Перша, це додаток для користувачів. В даний час всі просунуті сервіси мають варіанти додатків на IOS і на Android.
Додаток дозволяє користувачеві знайти прийнятні станції, переглянути конфігурацію і статус станції, прокласти до потрібної станції маршрут, зарезервувати порт і найголовніше, провести процес зарядки свого ТЗ з простою процедурою оплати. Це просто і зручно.
Друга сторона ПЗ – Операторська.
Вона дозволяє власнику станцій в повному обсязі управляти ними в зручному для нього форматі, контролювати технічний стан станцій, отримувати всю необхідну статистику і оплати від користувачів.
Все просто? З одного боку так, але є нюанси ...


В даний момент, на ринку існує маса пропозицій для потенційних інвесторів, готових вкласти свої кошти в цю галузь.
Їм пропонують вступити в «клуб» і обіцяють щастя. Але компанії, що пропонують такі схеми, замовчують про деякі деталі, які по суті є найважливішими у всьому цьому питанні ...
А суть ситуації в тому, що ці пропозиції мають якийсь закритий характер.
Тобто, вам пропонують повний комплекс, що включає установку станцій, підключення, керуюче програмне забезпечення з повним набором опцій.
Вам залишається тільки рахувати гроші на своїх рахунках. Але ...


Якщо ви почнете копати трохи глибше, і почнете міркувати і ставити питання, то логіка приведе вас до деяких питань, зокрема:

  • Чи є у вас право вибору обладнання?
  • Які ваші можливості, в разі, якщо ви бажаєте змінити постачальника ПЗ?
  • Чи можете ви керувати політикою своїх станцій? Саме станцій, бо вашою мережею це назвати не можна апріорі, оскільки у такому форматі, ваші станції будуть частиною чиєїсь мережі.


Відповідь на всі ці питання одна – НІ, не можете.

Ви працюєте виключно за правилами мережі.
І все, що буде відбуватися з цією мережею, автоматично буде відображатися на вашому бізнесі.
Ви не зможете змінити постачальника програмного забезпечення. Для цього вам доведеться міняти обладнання.
Тобто все доведеться починати спочатку. Залишиться тільки локація. Це теж не погано, але це не бізнес.
Подобається? Ми б задумалися.

Задумалися б про те, чому такі мережі за визначенням є закритими і виходу з них по суті немає.
Бізнес керується рішеннями власника. Такі рішення можуть бути правильними чи ні, це інше питання. Але важливий сам принцип свободи прийняття рішення і свободи вибору.
Вибору обладнання, вибору ПЗ, сегментації клієнтів за тарифними групами і т.д.


Який же вихід з цієї ситуації?


Вихід простий і очевидний – використання програмного забезпечення, написаного на основі відкритого протоколу. Протоколу, на якому може бути створено (і вже створено) велика кількість сервісів, які будуть конкуренти і будуть боротися за клієнта, а отже розвиватися.

В індустрії зарядних станцій такий протокол існує.
OCPP – Open Charge Point Protocol.
Він з’явився не випадково, це європейська розробка, яка виникла якраз через існування кількох протоколів, які не дозволяли якісно розвиватися галузі.
Якщо проаналізувати ринок, то ви побачите, що практично всі зарядні станції європейських виробників мають підтримку OCPP.
Купуючи обладнання, яке підтримує цей протокол, ви маєте право вибору постачальника програмного забезпечення. Як на самому початку вашого бізнесу, так і в подальшому, оскільки ситуація схильна мінятися.


Що в підсумку?


Ви маєте великий вибір постачальників обладнання, ви маєте можливість вибору постачальника програмного забезпечення. У вас є ПРАВО ВИБОРУ і СВОБОДА ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ.

Це основа.


Що ми рекомендуємо?

Дослідним шляхом ми прийшли до того, що використання ПЗ європейських виробників не виправдано в основній своїй масі. Ці системи вимагають не тільки дорогих доробок, а й подальшого поточного супроводу системи, внесення оперативних доопрацювань, виправлення помилок і т.д. Це складно, дорого, проблемно і як результат, не виправдано. Можна написати свою систему. Але, це роки праці і чималі інвестиції.

Обидва ці варіанти мають право на існування, якщо ви плануєте побудувати мережу державного масштабу.
А якщо такі масштаби не передбачаються?
Вибір залишається за вітчизняним виробником.
Ми знайшли такого партнера. Хмарний сервіс OnCharge, розробка українських фахівців.
Компанія Charge Group LLC зі своїм сервісом стала переможцем в проекті Kyiv Smart City. Міська зарядна інфраструктура Києва буде розвиватися саме на цій платформі.


lmoc.jpg


Що це дає саме вам?
Ви, підключаючи свої станції до цього сервісу, за фактом отримуєте доступ до всіх клієнтів цього сервісу, який буде розвиватися, а розвиватися він буде активно.
З іншого боку, ви маєте повну свободу прийняття рішень з управління вашими станціями. Все вирішується за допомогою сервісу і налаштовуєте ви його під себе, виходячи з ваших потреб і побажань.
Сервіс модульний і дає право вибору саме тих опцій, які вам необхідні.
Як бонус - підключення до сервісу абсолютно безкоштовне.
Потрібно зауважити, що фахівці Charge Group LLC готові до того, що клієнт може від них піти до конкурентів і у них є стимул за вас боротися, підтримувати високу якість сервісу і розвивати його відповідно до тенденцій розвитку ринку.


Детально розписувати сервіс в цій статті ми не будемо, він має масу можливостей. Ви завжди можете зв'язатися зі співробітниками компанії і отримати професійну та вичерпну консультацію.

Будьте вільні і користуйтеся своїм правом вибору і прийняття рішень. Робіть вибір усвідомлено, з перспективою на довгі роки і ваші проекти будуть приносити вам прибуток.


Компанія Мегатрейд буде рада новим партнерам.
У цій галузі є маса можливостей.
Зі свого боку наша компанія може обіцяти поставку обладнання відомих європейських і світових виробників, що відповідає всім європейським нормам безпеки і якості, а також повний спектр сервісного обслуговування.




Поделиться:

Назад к списку