• Стати партнером
  • Акції для партнерів
  • Де купити
  • ...
    Увійти
    0
    Кошик порожній
    UA UA
    EN EN
    +380 44 538 00 06
    Сервісний центр+380 44 585 09 11
    office@megatrade.ua
    Мегатрейд
    • Про компанію
    • Представництва
    • Контакти
    • Вакансії
    • Новини
    Каталог
    • За категоріями
      • Активне мережне обладнання
      • Системи зберігання даних
      • Серверне обладнання
      • Програмне забезпечення
      • Відеонагляд і контроль доступу
      • Кабельні системи та аксесуари
      • Електрофурнітура
      • Інструменти та тестери
      • Телекомунікаційні шафи
      • Гарантоване електроживлення
      • Автономне електрозабезпечення
      • Електрозарядні станції для авто
      • Системи охолодження
      • Обладнання для друку
      • Післядрукарське обладнання
      • Маркування та ідентифікація
      • Сканери
      • Дошки та проектори
      • Оптичні прилади
      • Товари для силових структур
    • За виробниками
      • Acronis
      • AEM
      • Anker
      • Asustor
      • Aten
      • Automation Anywhere
      • Belden
      • Biosol
      • Bluetti
      • Choetech
      • Cisco
      • Cisco MSLA
      • Conteg
      • Delta
      • Eagle Eye Networks
      • Edizon
      • Elinta Charge
      • Emsisoft
      • EnGenius Networks
      • Es-te
      • FS Group
      • Grafcut
      • Hewlett Packard Enterprise
      • Hirsch
      • IDentyTech
      • Iecho
      • IEETeK
      • Image Access
      • Infoblox
      • Klein Tools
      • Lande
      • Lilin
      • March Networks
      • Microsoft SPLA
      • Milesight
      • MLV ApS
      • Mohr
      • Morgana Systems Limited
      • NetApp
      • Norden
      • NVent Schroff
      • Panduit
      • Parrot
      • Planet
      • Radware
      • Reblaze
      • Ricoh
      • Ruckus Wireless
      • Ruijie
      • Simon
      • Smartoptics
      • Smiddle
      • Synology Inc.
      • Talegent
      • Tauler
      • Teco
      • Teltonika
      • Uchida
      • Valiani
      • Vivid
      • ZoomCharts
    • Де купити
    Сервісний центр
    Партнерам
    • Акції
    • Новини виробників
    • Огляд рішень
    • Як стати партнером
    Контакти
    Ще
      Мегатрейд
      Меню  
      • Мегатрейд
        • Про компанію
        • Представництва
        • Контакти
        • Вакансії
        • Новини
      • Каталог
        • За категоріями
        • За виробниками
        • Де купити
      • Сервісний центр
        • Віддати у ремонт
        • Про сервісний центр
        • Послуги
        • Ціни
        • Контакти
      • Партнерам
        • Акції
        • Новини виробників
        • Огляд рішень
        • Як стати партнером
      • Контакти
      +380 44 538 00 06
      Увійти
      0
      Кошик порожній
      UA UA
      EN EN
      Мегатрейд
      Порівняння0 Відкладені 0 Кошик 0
      Телефони
      +380 44 538 00 06Телефон
      +380 44 585 09 11Сервісний центр
      office@megatrade.ua
      • Мегатрейд
        • Назад
        • Мегатрейд
        • Про компанію
        • Представництва
        • Контакти
        • Вакансії
        • Новини
      • Каталог
        • Назад
        • Каталог
        • За категоріями
          • Назад
          • За категоріями
          • Активне мережне обладнання
          • Системи зберігання даних
          • Серверне обладнання
          • Програмне забезпечення
          • Відеонагляд і контроль доступу
          • Кабельні системи та аксесуари
          • Електрофурнітура
          • Інструменти та тестери
          • Телекомунікаційні шафи
          • Гарантоване електроживлення
          • Автономне електрозабезпечення
          • Електрозарядні станції для авто
          • Системи охолодження
          • Обладнання для друку
          • Післядрукарське обладнання
          • Маркування та ідентифікація
          • Сканери
          • Дошки та проектори
          • Оптичні прилади
          • Товари для силових структур
        • За виробниками
          • Назад
          • За виробниками
          • Acronis
          • AEM
          • Anker
          • Asustor
          • Aten
          • Automation Anywhere
          • Belden
          • Biosol
          • Bluetti
          • Choetech
          • Cisco
          • Cisco MSLA
          • Conteg
          • Delta
          • Eagle Eye Networks
          • Edizon
          • Elinta Charge
          • Emsisoft
          • EnGenius Networks
          • Es-te
          • FS Group
          • Grafcut
          • Hewlett Packard Enterprise
          • Hirsch
          • IDentyTech
          • Iecho
          • IEETeK
          • Image Access
          • Infoblox
          • Klein Tools
          • Lande
          • Lilin
          • March Networks
          • Microsoft SPLA
          • Milesight
          • MLV ApS
          • Mohr
          • Morgana Systems Limited
          • NetApp
          • Norden
          • NVent Schroff
          • Panduit
          • Parrot
          • Planet
          • Radware
          • Reblaze
          • Ricoh
          • Ruckus Wireless
          • Ruijie
          • Simon
          • Smartoptics
          • Smiddle
          • Synology Inc.
          • Talegent
          • Tauler
          • Teco
          • Teltonika
          • Uchida
          • Valiani
          • Vivid
          • ZoomCharts
        • Де купити
      • Сервісний центр
        • Назад
        • Сервісний центр
        • Віддати у ремонт
        • Про сервісний центр
        • Послуги
        • Ціни
        • Контакти
      • Партнерам
        • Назад
        • Партнерам
        • Акції
        • Новини виробників
        • Огляд рішень
        • Як стати партнером
      • Контакти
      • В2В-кабінет
      • Кошик0
      • Відкладені0
      • Порівняння товарів0
      • +380 44 538 00 06Телефон
        • Назад
        • Телефони
        • +380 44 538 00 06Телефон
        • +380 44 585 09 11Сервісний центр
        • office@megatrade.ua
      Контактна інформація
      вул. Сім'ї Бродських, 31-33, Київ, 03057, Україна
      office@megatrade.ua
      • Facebook
      • Instagram
      • Telegram
      • YouTube
      • Mail.ru
      Головна
      -
      Новини
      -
      Огляд рішень

      Як запобігти DDoS-атакам: найкращі практики та стратегії

      Як запобігти DDoS-атакам: найкращі практики та стратегії

      Як запобігти DDoS-атакам: найкращі практики та стратегії

      DoS- та DDoS-атаки, спрямовані на виведення з ладу онлайн-сервісів, — це досі серйозна проблема для цифрового світу, який постійно розвивається.

      19.05.2025
      За матеріалами radware.com.
       
      У мінливому цифровому світі ті атаки, що спрямовані на відмову в обслуговуванні (Denial of Service, DoS), в т.ч. атаки розподілені (Distributed Denial of Service, DDoS), — це досі серйозна проблема. Мета цих атак — вивести з ладу різні онлайн-сервіси, переповнюючи їх величезним обсягом трафіку з різних джерел. Масштаб і складність цих атак зростають у геометричній прогресії, створюючи значну загрозу для підприємств усіх розмірів.

      Нагальна потреба в глибокому розумінні та стратегічному впровадженні заходів із запобігання DDoS-атакам актуальна як ніколи. У цій статті ми заглибимося в технічні нюанси DDoS-атак і дамо практичні поради щодо того, як зміцнити вашу цифрову інфраструктуру. Наша мета — забезпечити вам знання й інструменти для проактивного захисту від DDoS-атак та ефективного пом’якшення їхніх наслідків.

      Як працюють DDoS-атаки?

      DDoS-атаки — це складна форма кібератак, мета яких — порушити нормальне функціонування мережі, сервісу або сервера, перевантажуючи його потоком інтернет-трафіку. Ці атаки є «розподіленими», оскільки походять з багатьох джерел, часто — з тисяч пристроїв у бот-мережі, через що їх складно зупинити. Власне обсяг трафіку може перевищувати обчислювальну потужність цільової системи, що призводить до її уповільнення або й зупинки її роботи. У DDoS-атаках використовується фундаментальний спосіб комунікації в інтернеті: набір протоколів, відомий як TCP/IP.

      Типову DDoS-атаку зловмисник починає з використання вразливості в одній комп’ютерній системі і робить її провідною для DDoS-атаки. Майстер атаки, відомий також як бот-майстер, виявляє та заражає інші вразливі системи зловмисним програмним забезпеченням. Бот-майстер віддалено контролює ці заражені системи, які часто називають «зомбі», й утворює з них мережу скомпрометованих систем, або «бот-мережу».

      Далі бот-майстер наказує цій мережі ботів надсилати потік запитів у певну ціль. Це може бути один об’єкт, наприклад вебсайт, або кілька об’єктів у мережі. Потік вхідних повідомлень на цільову систему, по суті, змушує її припинити роботу, відмовляючи в обслуговуванні законним користувачам. Це досягається шляхом вичерпання таких ресурсів цілі, як пропускна здатність, обчислювальна потужність або пам’ять.

      Типи DDoS-атак

      DDoS-атаки можна умовно поділити на чотири типи: 
      • об’ємні атаки, 
      • протокольні атаки, 
      • атаки на рівні застосунків, 
      • багатовекторні атаки. 
      Опишемо коротко всі чотири типи.

      Атаки на рівні застосунків. Ці атаки спрямовані на рівень, де на сервері генеруються вебсторінки, що доставляються користувачеві. Їх мета — вичерпати ресурси сервера, що призведе до повільної роботи або відсутності реакції цільового додатка. Ознаками атаки на рівні застосунків є незвично повільна робота мережевої периферії, попри нормальний мережевий трафік. Виявити ці атаки зазвичай складніше, оскільки вони пов’язані з легітимними запитами, обсяг яких такий, що сервер не в змозі з ними впоратися.

      Об’ємні атаки. Такі атаки спрямовані на перенасичення пропускної здатності сайту, який атакується. Вони включають перевантаження мережі пакетами, що призводить до повільної роботи або відсутності реакції мережі. Ознакою об’ємної атаки може бути раптовий стрибок трафіку. Ці атаки зазвичай передбачають підміну зловмисником IP-адрес пакетів, що створює враження, ніби трафік надходить від легітимних користувачів.

      Атаки через протокол. Ці атаки використовують усю обчислювальну потужність вебсервера або проміжного ресурсу, наприклад міжмережевого екрана. Серед симптомів можуть бути раптове перезавантаження сервера або розрив з’єднання з міжмережевим екраном. Протокольні атаки використовують слабкі місця в мережевих протоколах, щоб перевантажити ціль пакетами, змушуючи її відповідати на фальшиві запити і вичерпуючи в такий спосіб її ресурси.

      Багатовекторні атаки. Останніми роками помітно зросла кількість багатовекторних DDoS-атак. Вони поєднують усі три типи DDoS-атак, через що їх особливо складно нейтралізувати. Крім того, вони можуть змінювати тактику протягом самої атаки, що ще більше ускладнює процес захисту.

      Як розпізнати DDoS-атаку

      Відрізнити звичайний сплеск трафіку від потенційної DDoS-атаки може бути непросто. Однак є кілька ключових відмінностей. Звичайні сплески трафіку відбуваються спорадично і часто прив’язані до певних подій або часу доби. Натомість DDoS-трафік зазвичай більш тривалий і не відповідає типовим моделям поведінки користувачів. Розпізнавання DDoS-атаки передбачає постійний моніторинг, розуміння нормальної поведінки вашої мережі та вміння виявляти аномалії, серед яких пункти, перелічені нижче.

      Знижена продуктивність мережі

      DDoS-атаки часто знижують продуктивність мережі, що призводить до повільного завантаження або ускладнення доступу до мережевих ресурсів. Хоча це може бути викликано різними причинами, тривале уповільнення вказує на ймовірну DDoS-атаку. Важливо зазначити, що не всі проблеми з продуктивністю свідчать про DDoS-атаку. Однак якщо уповільнення серйозне й не зникає з часом, попри всі ваші зусилля з усунення несправностей, то, напевно, варто розглянути вірогідність DDoS-атаки.

      Незвичайні показники трафіку

      Раптовий, несподіваний стрибок мережевого трафіку часто є першою ознакою DDoS-атаки. Це може мати вигляд незвичного сплеску запитів до певного сервера або сервісу. Моніторинг шаблонів трафіку й розуміння базової лінії вашої мережі має вирішальне значення для виявлення цих аномалій. Інструменти мережевого моніторингу можуть забезпечити аналіз мережевого трафіку в режимі реального часу і попередити вас про будь-які значні відхилення від норми.

      Недоступність певного сервісу

      Якщо певний сервіс або вебсайт стає недоступним, це може бути наслідком DDoS-атаки. Таке припущення особливо актуальне, якщо сервіс залишається недоступним, попри неодноразові спроби підключення. Регулярне тестування ваших послуг на доступність допоможе вам виявити потенційну DDoS-атаку на ранній стадії.

      Збільшення кількості спаму

      Перед деякими DDoS-атаками бувають сплески спаму. Це може бути спробою відволікти ІТ-персонал перед початком нападу. Тому раптове збільшення кількості спаму може свідчити про підготовку DDoS-атаки.

      Непропорційне збільшення кількості запитів

      Під час DDoS-атаки ви можете помітити непропорційне збільшення кількості запитів до однієї кінцевої точки або служби. Це може бути ознакою того, що зловмисники намагаються перевантажити певну частину вашої мережі.

      Незвичайна поведінка пристрою

      Пристрої у вашій мережі можуть поводитися незвично під час DDoS-атаки. Наприклад, якщо ваші маршрутизатори або міжмережеві екрани обробляють більше мережевого трафіку, ніж зазвичай, це може бути ознакою DDoS-атаки.

      Вузькі місця в мережі

      Внаслідок дії DDoS-атаки у вашій мережі можуть виникнути вузькі місця, що сповільнить всю її роботу. Якщо ви помітили, що певні сегменти вашої мережі працюють повільніше, ніж інші, це може бути ознакою DDoS-атаки.

      Як запобігти DDoS-атакам: методи захисту та кращі практики

      Щоб запобігти DDoS-атакам, потрібно поєднати традиційні заходи безпеки, добре підготовлений план реагування і надійну anti-DDoS-архітектуру, дотримуватися найкращих практик безпеки мережі та застосунків, а також регулярно оновлювати систему й встановлювати патчі. Впроваджуючи ці заходи, ви можете значною мірою посилити свій захист від DDoS-атак і забезпечити стійкість і доступність ваших онлайн-операцій.

      Почніть із традиційних заходів безпеки

      Традиційні заходи безпеки, такі як міжмережеві екрани зі списками контролю доступу (Access Control Lists, ACL) і статичний захист на основі підписів, — це перша лінія захисту від DDoS-атак. Однак цих заходів не завжди достатньо, оскільки DDoS-атаки часто націлені на застосунки та сервіси на прикладному рівні (рівні 4-7 моделі OSI). Тому вкрай важливо забезпечити захист для сервісів, які не захищені міжмережевим екраном, таких як HTTP, FTP і SMTP.

      Складіть план реагування на DDoS-атаки

      Комплексний план реагування на DDoS-атаки є надзвичайно важливим. Він повинен містити кроки, яких слід вжити у випадку атаки, щоб мінімізувати збитки та час простою. Цей план має включати процедури ідентифікації атаки, повідомлення відповідного персоналу, ізоляції уражених систем і впровадження стратегій пом’якшення наслідків. Регулярне тестування та оновлення цього плану також має вирішальне значення для забезпечення його ефективності.

      Впроваджуйте найкращі практики безпеки мережі та застосунків

      Імплементація найкращих практик безпеки мережі та застосунків може значною мірою знизити ризик DDoS-атаки. Серед них — часта зміна паролів для зменшення ризику несанкціонованого доступу, регулярне сканування на наявність вразливостей та оперативне виправлення виявлених, розгортання антивірусного програмного забезпечення та додаткових рішень/сервісів для захисту від DDoS-атак, а також впровадження міжмережевих екранів з оновленими списками контролю доступу.

      Змінюйте архітектуру захисту від DDoS-атак

      Зменшити загрози допомагає розгортання комбінації служб захисту від DDoS, традиційних міжмережевих екранів і WAF, маршрутизаторів і комутаторів. Такий багаторівневий підхід гарантує, що навіть коли один рівень буде скомпрометований, інші й надалі захищатимуть систему. Розгляньте рішення, які пропонують можливості моніторингу в режимі реального часу для виявлення зловмисних запитів або даних до того, як вони потраплять до вашого застосунку або служби.

      Стежте за оновленнями та виправленнями системи

      Вирішальне значення має оновлення всіх мереж і системних операційних систем найновішими патчами безпеки. Багато DDoS-атак використовують відомі вразливості в програмному забезпеченні, які постачальник уже виправив. Тому регулярні оновлення та патчі можуть захистити ваші системи від цих типів атак. Пам’ятайте про атаки, які споживають ресурси пристроїв зі збереженням стану (міжмережеві екрани чи сервери); впроваджуйте рішення, що мінімізують виділені ресурси, пов’язані з завершенням обробки інформації/станом загрози для кожного клієнтського з’єднання.

      Засоби захисту від DDoS, що пропонує Radware

      Radware пропонує набір передових засобів, які відіграють вирішальну роль у захисті цифрових активів в умовах мінливого ландшафту DDoS-загроз. Ці інструменти призначені для забезпечення комплексної протидії широкому спектру DDoS-атак, гарантуючи відмовостійкість і доступність ваших онлайн-операцій.

      Команда реагування на надзвичайні ситуації

      Команда реагування на надзвичайні ситуації Emergency Response Team (ERT) Radware — це спеціальна група експертів з безпеки, яка надає цілодобову підтримку та послуги з усунення наслідків широкого спектру DDoS-атак на рівні застосунків і мережі. Завдяки команді досвідчених інженерів з безпеки, ERT пропонує негайну допомогу та спеціалізовані методи пом’якшення наслідків для організацій, що перебувають під загрозою DoS-, DDoS-атак або проникнення зловмисного програмного забезпечення.

      Команда працює з різними подіями, пов’язаними з безпекою, включаючи спалахи шкідливого програмного забезпечення та вразливості додатків, і використовує свій провідний галузевий досвід, найкращі практики та глибокі знання про загрози, інструменти атак, розвіддані та технології їх усунення для щоденної боротьби з поширеними та новими атаками. Під час тривалих, складних атак ERT надає необхідну експертизу та послуги для швидкого відновлення роботи, оперативно нейтралізуючи DDoS-атаки.

      Спеціальні інструменти та технології

      Серед набору інструментів Radware своїми розширеними можливостями запобігання та захисту від DDoS-атак виділяється DefensePro. 

      DefensePro використовує запатентовані поведінкові алгоритми для автоматичного блокування найсучасніших загроз у режимі реального часу. Він здатний протистояти широкому спектру атак, включаючи об’ємні атаки, атаки на рівні застосунків і тактику «низьких і повільних» атак.

      Крім DefensePro, Radware також пропонує хмарні сервіси захисту від DDoS-атак. Ці сервіси використовують передові поведінкові алгоритми для виявлення та пом’якшення наслідків DDoS-атак на будь-якому рівні, забезпечуючи захист інфраструктури та онлайн-служб. Вони пропонують додатковий рівень, призначений для виявлення та пом’якшення наслідків складних DDoS-атак на рівні застосунків.

      Постійні інновації та підтримка 24/7

      Компанія Radware прагне до постійних інновацій, постійно оновлюючи свої інструменти та технології, щоб випереджати мінливий фронт загроз. Ми пропонуємо цілодобову підтримку, гарантуючи, що організації отримають необхідну допомогу тоді, коли вона їм потрібна. Завдяки вдосконаленим засобам запобігання DDoS-атакам від Radware та спеціалізованій підтримці організації можуть перебувати на крок попереду в запобіганні та реагуванні на DDoS-загрози.

      Використовуючи ці інструменти та дотримуючись найкращих практик, описаних у цій статті, компанії можуть значною мірою посилити свій захист від DDoS-атак і забезпечити відмовостійкість і доступність своїх онлайн-операцій.

      Комплексний механізм захисту

      Рішення Radware пропонують комплексний механізм захисту, що поєднує адаптивне виявлення на основі поведінки з розпізнаванням сигнатур у реальному часі для ефективного протистояння атакам. Цей унікальний підхід дозволяє інструментам Radware точно виявляти і блокувати навіть найсучасніші загрози в режимі реального часу, включаючи пакетні і DNS-атаки, web-DDoS-атаки, ботнети інтернету речей і DDoS-атаки з вимогою викупу.
      Докладніше про Radware — виробника рішень із запобігання DDos-атакам, для хмарної безпеки та балансування мережевого трафіку.

      Підбір, придбання чи консультації щодо рішень Radware: radware@megatrade.ua, (044) 538–00–06.

      AppWall — WAF, інтегрований в Alteon OS

      WAF від Radware


      Назад до списку
      Мегатрейд
      Представництва
      Новини
      Вакансії
      Каталог
      За категоріями
      За виробниками
      Де купити
      Сервісний центр
      Віддати у ремонт
      Ціни
      Послуги
      Досвід
      Контакти
      Партнерам
      Акції
      Як стати партнером
      Новини виробників
      Огляд рішень
      Умови користування сайтом
      Персональні дані
      Мапа сайту
      Підписка на новини
      вул. Сім'ї Бродських, 31-33, Київ, 03057, Україна
      +380 44 538 00 06
      +380 44 585 09 11Сервісний центр
      office@megatrade.ua
      office@megatrade.ua
      Мегатрейд
      Мегатрейд — один з найбільших українських проєктних дистриб’юторів. Працює через мережу партнерів: системних інтеграторів, реселерів, сервіс-провайдерів, розробників ПЗ. Забезпечує комплекс інженерних рішень для ЦОД, ІТ⁠-⁠нфраструктури, поліграфії, телекомунікацій, а також сервісне обслуговування. © Мегатрейд, 1996-2025