Що таке ціновий скрейпінг?
Що таке ціновий скрейпінг?
Скрейпінг (сканування) цін — це процес використання ботів для незаконного моніторингу цін конкурентів і відстеження іншої корисної інформації, пов'язаної з ціновою розвідкою, на сайтах електронної комерції та туристичних сайтах.
За матеріалами radware.com
Конкуренти використовують цю стратегію для копіювання динамічної цінової інформації (тобто однієї з найважливіших стратегій, яку використовують портали електронної комерції для впливу на рішення споживачів щодо купівлі та оптимізації доходів) у режимі реального часу. Мета таких дій — залучити чутливих до ціни покупців, пропонуючи ціни нижчі, ніж базові по ринку. Хоча інформація про ціни зазвичай загальнодоступна, скрейпери перетинають етичну межу, намагаючись підірвати цінову політику та стратегії зростання конкурентів. Для останніх скрейпінг цін призводить до викривленої аналітики, відмов від покупки та сповільнення роботи вебсайту.
Це особливо шкідлива діяльність, активність якої постійно зростає на онлайн-майданчиках. Використовуючи сервіси скрейпінгу, новий гравець може швидко розібратися із ситуацією на ринку. Так відбувається тому, що боти, проникаючи на вебсайт, отримують доступ до одиниць зберігання запасів (SKU), списків товарів, цінових змін із плином часу і повного каталогу товарів, який складався протягом багатьох років. Це дає величезну конкурентну перевагу новим компаніям-конкурентам. Скрейпер або конкурент може автоматизувати цю діяльність до такої міри, що його вебсайт буде автоматично відображати найкращу ціну після аналізу цін на інших вебресурсах.
Насправді багато порталів для порівняння цін сканують ціни на різних сайтах електронної комерції, щоб надати споживачам інформацію про покупки, але до них ставляться терпимо, оскільки вони спрямовують значну кількість реферальних клієнтів на сайти, з яких беруть ціни. Тому сайти електронної комерції повинні надавати законним партнерам доступ до збору даних лише з цією метою, додаючи їх до білих списків і надаючи їм певну допустиму смугу пропускання для збору даних. Несанкціоновані або незаконні скрейпери цін повинні бути суворо заборонені.
Конкуренти використовують цю стратегію для копіювання динамічної цінової інформації (тобто однієї з найважливіших стратегій, яку використовують портали електронної комерції для впливу на рішення споживачів щодо купівлі та оптимізації доходів) у режимі реального часу. Мета таких дій — залучити чутливих до ціни покупців, пропонуючи ціни нижчі, ніж базові по ринку. Хоча інформація про ціни зазвичай загальнодоступна, скрейпери перетинають етичну межу, намагаючись підірвати цінову політику та стратегії зростання конкурентів. Для останніх скрейпінг цін призводить до викривленої аналітики, відмов від покупки та сповільнення роботи вебсайту.
Інструменти для скрейпінгу та сторонні сервіси
Конкуренти можуть використовувати легкодоступні технології та інструменти, як-от cURL, HTTrack, Scrapy, Selenium, Wget, PhantomJS тощо, а також сторонні скрейпери для пошуку одного або кількох вебсайтів і вилучення інформації про ціни та каталоги. Після цього конкуренти можуть ретельно проаналізувати цінову стратегію своїх опонентів і переграти їх у боротьбі за клієнта.Це особливо шкідлива діяльність, активність якої постійно зростає на онлайн-майданчиках. Використовуючи сервіси скрейпінгу, новий гравець може швидко розібратися із ситуацією на ринку. Так відбувається тому, що боти, проникаючи на вебсайт, отримують доступ до одиниць зберігання запасів (SKU), списків товарів, цінових змін із плином часу і повного каталогу товарів, який складався протягом багатьох років. Це дає величезну конкурентну перевагу новим компаніям-конкурентам. Скрейпер або конкурент може автоматизувати цю діяльність до такої міри, що його вебсайт буде автоматично відображати найкращу ціну після аналізу цін на інших вебресурсах.
Влив цінового скрейпінгу
Зі збільшенням конкуренції та розвитком онлайн-маркетплейсів зростає попит на послуги скрейпінгу (сканування) цін. У більшості випадків скрейпінг робиться для того, щоб підірвати ціннісну пропозицію та конкурентну перевагу сайту-цілі. Але якщо цільовий вебсайт має умови, які забороняють скрейпінг, то конкурента, який надсилає скрейпінг-ботів, можна притягнути до відповідальності в судовому порядку. Однак, з юридичного погляду, іноді це важко класифікувати як злочинну діяльність.Насправді багато порталів для порівняння цін сканують ціни на різних сайтах електронної комерції, щоб надати споживачам інформацію про покупки, але до них ставляться терпимо, оскільки вони спрямовують значну кількість реферальних клієнтів на сайти, з яких беруть ціни. Тому сайти електронної комерції повинні надавати законним партнерам доступ до збору даних лише з цією метою, додаючи їх до білих списків і надаючи їм певну допустиму смугу пропускання для збору даних. Несанкціоновані або незаконні скрейпери цін повинні бути суворо заборонені.
Як запобігти скрейпінгу цін
Скрейпінг цін — це значна загроза для вебсайтів електронної комерції, оскільки їхні цінові стратегії з часом піддаються впливу конкурентів і молодих гравців, які намагаються агресивно вийти на ринок. Такі технології, як WAF, не повною мірою пристосовані до виявлення новітніх поколінь витончених ботів-скрейперів. Крім того, внутрішні рішення для управління ботами мають ряд недоліків і не встигають за розвитком бот-мереж та їхніми методами атак. Компанії, які регулярно піддаються скрейперським атакам, дедалі частіше обирають спеціальне рішення для блокування ботів, які здійснюють скрейперські та інші, більш серйозні атаки.Підбір, придбання чи консультації щодо рішень Radware: (044) 538–00–06, radware@megatrade.ua
Докладніше про Radware — виробника рішень із запобігання DDos-атакам, для хмарної безпеки та балансування мережевого трафіку
Що таке зловживання API?
Що таке спам через вебформи?
Підробка файлів cookie на стороні клієнта
Типи ботів: поглиблений посібник від Radware
Шахрайство із захопленням акаунтів
Bot manager. Захист від ботів у режимі реального часу, посилений штучним інтелектом
Аналізатор шкідливих ботів від Radware
Сканер вразливостей для шкідливих ботів